Tisdagen!


Blir fortfarande lite dåligt med inlägg och då har jag ändå tänkt på det hela veckan. Men på något vis springer tiden iväg och jag glömmer/hinner inte. Men nu kommer det ett par stycken. Men tänkte vara snäll emot mina älskade söner och inte blanda allt i ett och samma inlägg! *love them*
Jaja....så vi börjar väl med tisdagen!
Jag hade bestämt mig för att slipa och måla om våra skåpluckor och lådor. Inte för att jag hade tröttnat på de svarta utan mer för att färgen hade börjat flagna (sen en bra tid tillbaka) och i mina ögon gjorde detta mitt kök VÄLDIGT fult! =(
Så vi hade inhandlat färg, roller och sandpapper och underbara Elle skulle komma och hjälpa till! *gullet*
Så när jag och Malin hade druckit klart vårt kaffe och mamma hade hämtat Theodor så blev jag helt plötsligt barnledig då Theodor åkte med mamma, Emilia likaså (men de släppte henne hos farmor) och Juliette följde med Malin och hennes tre pojkar till Leklandet och McDonalds och David hade sovit hos Elles pojkar under natten.
Gissa hur många gånger tanken slog mig att strunta i köksskåpen och bara njuta av tystnaden och lugnet genom att ta ett bad, eller en lång dusch eller bara slappa framför tv eller film och kanske sova lite.
Men jag stod emot och ringde Elle för att det var dags för henne att komma! *känner mig stolt över mig själv*
Men tänkte att jag kan börja lite innan hon kommer och jösses vad jag slet och slipade. Det var tufft då färgen satt som berg och vägrade släppa samtidigt som jag slipade för hand istället för med slipmaskin! *suck*
Efter en timme (plus en kvart eller liknande) kom Elle och då hade jag tagit alla underskåp och alla överskåp, så det var bara högskåpet och lådorna kvar. Och då hon tog över slipningen så tvättade och torkade jag av skåpen samt monterade tillbaka dem inför målningen. Går jätte bra att måla dem på plats när man rollar...det rinner inget och det är lätt att få en jämnt och fint resultat. *gött*
Så vi målade och målade, inte bara ett lager utan t.om två och tre lager och sen var färgen slut! =(
Jag blev besviken då jag inte kunde göra mer innan älsklingen kom hem så han kunde åka och inhandla mer, så i väntan på mer färg drack Elle och jag kaffe med svärmor, då hon kom tillbaka med Emilia. =D
Sen ringer älsklingen och självklart är vår färg slut...så inget mer målande för min del! *snyft*
Men efter ett par timmar så ser jag att det faktiskt inte behövdes direkt heller! Köksskåpen vad vita, släta och fina! Och rätt jämna trots allt. Så de tre lagrena vi gjorde räckte trots allt! *gött*
Så det var sååå skönt att vara klar, så det enda som behövdes nu var att städa undan, torka av och invänta mina dekorationer jag köpt på nätet, som skulle fästas på skåpen.
Och de kom med posten igår så jösses vad jag gick och planerade och funderade uppe i huvudet hela dagen igår...ända tills barnen lagt sig och älsklingen likaså....då stängde jag in mig i köket med lugnet och klistrar upp dekorer!
Och jag är så himla nöjd och det blev bra mycket bättre än jag hade hoppats på! =D
Tänkte ge er en före och efter bild på köket så får ni gärna säga vad ni tycker....om inte så får ni se hur det blev i alla fall! =D
Så efter allt slit insåg vi att vår tisdagskväll/tjejkväll bestod av en tjejdag med slipning och målning av kök! *hahaha*
Jaja....vi träffades och hade trevligt i alla fall och egentligen är det ju det enda som räknas!
Tack underbara ElleBelle för hjälpen! *love you*

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback