Strålande solsken!


Gud vad underbart det är att vakna och se solens strålar direkt på morgonen! Och lika underbart är det att se hur snön smälter bort och gräs och vägar tittar fram mer och mer! =D
Ett stort plus i kanten är denna underbara värme som hittat hit. Och jag hoppas att den är här för att stanna nu, dock tror jag inte på det helt, men hoppas gör jag alltid! =D
Nu på morgonen när jag gick till dagis och lämnade vår lilla groda så kände jag att det börjar bli riktigt varmt ute och mina tankar gick till barnen....de två mellan.....då Juliette cyklade iväg till skolan i overall och Theodor i sin tjocka HellyHansen dunjacka! Det måste ju vara varmt för dem, och jag börjar verkligen fundera på om man kanske inte ska ta fram något tunnare ytterkläder åt dem så de har att välja på efter antalet grader som termometern visar på morgonen!?
Det känns lite väl att cykla iväg i varma vinterkläder när en annan svettas i en kappa och tunn tröja!
Så vad händer idag då?
Här blir det rätt lugnt. Vi ska snart äta frukost, bara äggen kokar klart, och sen blir det att skriva en kort inköpslista och åka och handla lite. För nu är all juice och mjölk slut och smöret snart detsamma. Så lika bra att fylla på lite idag så kan vi vänta med vår veckohandling tills på lördag! =P
Sen i eftermiddag ska jag umgås med Angelika och hennes underbara små barn! Det ska bli såå himla trevligt och jag vet att lilla Emilia längtar väldigt mycket hon med!
Och idag har jag i alla fall allting hemma till ett litet bak så tänkte försöka hinna baka något gott innan jag ska hämta på dagis, så jag har något litet att bjuda på! =D
(Förra gången blev det inget då jag inte hade något socker hemma).
Sen ikväll ska jag slappa framför tv:n, när alla barnen lagt sig, för en helkväll med criminal minds och bara njuta av lugnet! *sweet*
Nä! Nu ska jag avsluta här och få klart frukosten åt mig och min älskade make och samtidigt be och hoppas på att den här eftermiddagen blir bättre än de sista två! Barnen har bråkat med varandra konstant!!!
De kan inte säga något snällt till varandra utan bara klagar och "spottar" ut en massa glåpord och elaka namn. Och som om det räcker...nej.....de ska även snäsa åt varandra hela tiden och skrika på varandra och allt detta börjar verkligen gå mig på nerverna!
Men jag önskar er alla en underbar dag och jag hoppas ni passar på att vara ute lite och njuta av detta underbara väder som hittat till oss!
Hörs säkert senare!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback