Överlevde...


...min "första" arbetsdag! *inte illa*
Men jag kom ut därifrån med en extrem huvudvärk som krävde två STOOOORA muggar kaffe för att dra sig tillbaka lite, dock är den kvar fortfarande! *snyft*
Arbetsdagen var bra trots att den inte blev riktigt vad jag hade väntat mig. Trodde jag skulle baka inför imorgon, men då alla ansvariga var lediga eller sjukskrivna så fick jag gå med de andra så jag skulle "slippa" vara ensam med allt det nya.
Så istället fick jag damma ALLA hyllor, bord, bordsprydnader, spaljeer och sängbord (på ovanvåningen) och detta tog mig ca 3 timmar och sen var det knappt 30 minuter kvar och då fick jag hjälpa till att hänga ut kläder i butiken.
Dagen flöt på rätt bra men jag hade nog hellre varit ensam och bakat än att damma! ;)
För jag HATAR verkligen att damma!!! Speciellt när hyllorna innehåller en massa småkrafs som man måste flytta på, bättre är det hemma där det är många "rena" ytor som underlättar dammningen! =P
Sen är det inget vidare för min allergi att göra det heller....speciellt inte när det (antagligen) inte är gjort på vääääääldigt länge!
Men men....jag överlevde och jag har gjort något annat än att vara en arbetssökande "hemmafru", så jag känner mig nöjd och lite uppåt! =D
Imorgon blir det dock en vilodag då jag är ledig och ska följa med svärmor till sjukhuset, hon ska göra en uppföljning och är nervös för resultatet. Så ska följa med och hålla handen! ;)
Sen efter jobbet blev det inte många knop här hemma. Drack lite kaffe med svärmor, innan hon skulle hem och laga mat.
Tack för hjälpen med passningen av Emilia idag! *kram*
Sen kom mamma på kaffebesök. Hon skulle även låna vår tvättmaskin för att tvätta lite så vi passade då även på att fika med lite kaffe och mockarutor (kärleksmums/snoddas)! *mumma*
Och sen helt apropå ingenting så var hon ur gullig och bakade en pinocciotårta till mig!!!!
Fy HELVETE vad gott det var!!!! =D
Finns en del kvar som jag ska gotta mig med nu ikväll till CSI på tv:n! *wiiiieee*
TACK för den underbart goda tårtan mamma! *love you*
Sen har jag läst saga med flickorna, sett till att alla barnen, inklusive mig själv, har gjort alla våra sysslor idag och så har jag pratat i telefon samt fixat lite på nätet!
Annars har det varit rätt lugnt....ja, tvättat en maskin har jag gjort med! =P
Nä...det var allt om min dag för stunden! Nu ska jag ta kvällen och njuta av ensamheten och tystnaden...och självklart med en väldigt smarrig tårta! *slurp*
Hoppas er måndag varit riktigt bra och att ni får en natt med massor av underbar sömn!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback