Klar!

Då var man hemma, sen en stund tillbaka. Helt stelfrösen utan känsel i tår och ben tack vare att bussen var hela 22min sen totalt. Så kul att stå ute i kylan i hela 36min och vänta. *not*

Men några värmande muggar kaffe och värmen återkom med en härlig spridande känsla. :-)
Så nu har jag även fått upp min nya adventsstakeni köksfönstret och gjort marsipandekorationerna till tårtan. :-D
Jösses vad jag längtar tills jag får göra själva tårtan! Och hoppas verkligen det blir som jag vill! ;-)
Tjejerna sitter nu och degar med resten och njuter av vetenskapen om att de har en hel del gott att äta när de är klara! ♥
Snart dags att få liten klar för natten och sen äta ordentligt med kvällsmat då jag bara får äta fram till midnatt. Sen är det fasta som gäller tills jag kommer hem från operationen imorgon kväll någon gång. :-/
Fasta efter en gastric by pass är ingen höjdare då man blir så skakig, matt, yr och mår allmänt dåligt...men det kommer säkert gå bra! Fick ju ändå tid rätt så "tidigt", 11.30...så fram tills dess lär det gå bra. Men lär nog må ssämre efteråt innan jag får något i magen. Så lite tur att det blir hemgång så maken kan hämta mig så jag slipper sitta på en buss hem! :-P
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Måste bara berätta om en skrattretande grej. En kille på jobbet,  praktikant han också, fick reda på i går eftermiddag arr hans sista praktikdag var i måndags egentligen. Men hans handläggare på af hade glömt att meddela honom detta samt att ha det där mötet med honom och chefen för att se hur man ska gå vidare.
Samtidigt har handläggaren varit okontaktbar i över en vecka där både chefen, praktikanten och Ica's personalchef (han har nämligen sökt jobb där) har försökt få tag på henne. Ica angående förfrågan om ekonomiskt stöd som praktikanten är "berättigad" till efter nyår och våran chef angående samtal med facket för några få veckors praktik till för att sen få anställning.
Vi får egentligen inte praktisera i december månad, då många företag utnyttjat detta i julruschen (gratis arbetskraft). Men några gånger har facket godkänt praktik om man har garanterat jobb efter, vilket den här praktikanten har. Bara det att han bara haft praktik i ca 7 veckor och behöver lite till för att lära sig det sista innan en anställning går att genomföra enligt företagets policy.
Hans handläggares svar blev blank nej till vår chef på pekås. Hon vägrar även att ringa facket för att kolla eftersom de KANSKE beviljar ekonomiskt stöd efter nyår så att den här killen KANSKE kan få jobb på Ica efter nyår.
Så istället för att vara sysselsatt, med det killen själv vill (vara kvar på Pekås) och vara garanterad jobb om ett par få veckor så fick han åka hem och vara arbetslös i ca 6-8 veckor och sen bara HOPPAS att de beviljar bistånd och att han får det där jobbet på Ica efter nyår. Vilket han bara får OM de får ekonomisk hjälp.
Den här stackars killen åkte hem i går eftermiddag rätt så besviken. Vilket jag förstår och tycker personligen att hans handläggare gör fel då jag tycker ändå att af ska jobba för att hjäloa folk att få jobb INTE se till att de blir arbetslösa! *morr*
Jävla idiotsystem!
Så jag hoppas verkligen de inte sätter fler käppar i hjulet för den här killen och att han trots detta får en riktigt bra julhelg och roligt nyår!
Nä! Nu ska jag fortsätta få i mig det sista av kaffet och sen måste jag natta min lilla dotter och sen äta! *mumma*
Men jag hoppas ni får en trevlig kväll denna lillördag. :-)

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback