Lite bättre dag!

Hej svejs!
Har ni haft en bra dag? Min dag har varit lite bättre. Vi fick nya varor så jag har fyllt på, rensat och plockat i godishyllorna. Sen var det lunch, så det tog ett par timmar...si så där 3,5. *fniss*
Efter lunchen frontade jag lite i hyllorna och tömde tre pallar med toalett -och hushållspapper. Sen var det lite fikapaus så det fick bli en banan och en cigg! *perfekt fika* :-P
Sen hjälpte jag en annan praktikant att packa upp allt knäckebröd, hjälpte kunder, returnerade och packade upp veckotidningar innan jag hjälpte en annan kille att packa upp kaffe och rengöringsmedel! :-D
Imorgon tror jag dock det blir en hård dag igen med att gå varvet i butiken. Vilket innebär att kolla över alla hyllor, lagret samt fylla på och fronta. Massa tunga lyft och massor av släpande på stegar mm. *suck*
Den delen av arbetet är tyvärr inte jätte kul...men den är ett måste. Och antar att det kommer bli "roligare" bara jag kommer in i det och faktiskt lär mig allting. Har ju trots allt bara gjort två praktik dagar så kanske ska låta bli att ställa så höga krav på mig själv. ..för en gångs skull! :-P
☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆
Och nu är man hemma. Så har hunnit plocka ordning i hallen (gick knappt att komma in genom ytterdörren bär jag kom hem), fixa med disken, tagit hand om tvätten, torkat av bord och bänkar efter familjen, druckit en mugg kaffe och kollat lite viktiga saker på nätet.
Så antar att det innebär att jag är ledig för stunden! :-D
Så vad ska man göra då? Flickorna leker med kompisar, maken sitter vid datorn och sonen leker med dator och mobil. Ska i alla fall fundera på kvällsmat snart då jag börjar bli riktigt hungrig...så ska nog sitta och slappa lite i soffan tills det är dags att ställa mig vid spisen. ;-)
Önskar er alla en toppen kväll!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback