ÄNTLIGEN KLAR!

Blev precis klar med min årliga julstädning (=extrem storstädning). Då hat jag hållt igång sen strax efter 4 imorse och kan ju erkänna att det KÄNNS just nu...och inte en skön känsla. 😢

Men men...allting är klart. Hela listan är avverkad så jag är trots allt lite nöjd med mig själv.

•Rengöra uppepå köksskåpen
•Torka rent alla element och alla rör
•Damma badrumsdekorationen
•Rengöra dusch och badkar
•Rengöra köksskåp och lådor
•Rengöra innerdörrar och garderober
•Baka till fredagsfikat
•Rengöra karmar och lysknappar
•Rengöra ventiler och väggar
•Rengöra bägge toaletterna
•Rengöra bägge handfatena
•Putsa alla speglar och tv apparater
•Putsa balkong och altanfönster
•Skrubba rent alla köksmaskiner
•Rengöra alla vitvaror
•Rengöra allt kakel
•Rengöra spis och fläkt
•Tvätta de sista smutskläderna samt bordsdukar
•Tömma alla papperskorgar
•Dammtorka alla ytor
•Dammsuga hela lägenheten
•Skura hela lägenheten
•Bädda alla sängar
•Byta alla slutkörda batterier
•Fixa med predent till barnkalaset Emilia är bjuden till på söndag.
•Fixa sista julklappen till Andreas
•Göra klart de sista julklapparna till Theodor och Juliette
•Slå in de sista paketen
•Fixa sista juldekorationerna
•Städa ur badrumsskåpen
•Städa barnens rum
•Ringa vaktmästarna
•Gå ut med saker i förrådet
•Disk och sopor
•Torka rent alla bord och bänkar

Utöver detta har jag även tagit en promenad, hämtat paket, handlat socker, läst läxor med Emilia och bakat pepparkaksmums...och då även självklart städat om kökets ytor. 😣

Nu är jag på halv dåligt humör, trött med huvudvärk och en rygg som skulle kunna få mig att gråta. Är svettig, längtar efter en dush och tystnad.
Men men...man kan inte få allt. Vi fick i alla fall lite snö idag! 😂

Nu ska jag läsa kalendersaga för min dotter och natta henne. Sen kanske det finns tid för den där duschen. 😉

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback