God Morgon

Har varit vaken i lite mer än en timme och dricker nu mitt morgonkaffe medans barnen gör sig klara för skolan. 

Bara två veckor kvar så är det sportlov. Vad ska man hitta på då?
Ni får gärna komma med förslag på något roligt man kan göra som inte kostar en förmögenhet. Självklart kan vi åka pulka/skridskor och kanske grilla korv eller liknande, OM det är väder för det och tillräckligt med snö. Men vad kan man hitta på förutom det?
Vill gärna försöka ta mig ur den här dåliga svackan jag är i, och det är ju upp till mig att lösa det själv så då kan jag börja med att ta mig ut från lägenheten för att göra någonting annat än att handla eller möten...så någon rolig aktivitet med familjen på sportlovet tycker jag låter som en bra start! ❤ 
Men har lite tid kvar så nog om det.
Idag!? 
Ja ni...idag händer inte mycket (inget ovanligt), men när barnen gått till skolan ska jag göra mig iordning, äta frukost, plocka ögonbrynen (då jag aldrig gjorde detta igår) och borsta tänderna.
Sen hoppas jag verkligen att våra tapeter kommit så målaren kommer och tapetserar.
För om jag ska vara ärlig orkar jag inte bo så här längre! Grejor barrikerar överallt och det är knappt man kommer i/ur sängen itan att slå halvt ihjäl sig. 
Och då det skulle vara klart i torsdags...för att sen ändras till fredag så är jag lätt trött på detta!
Nu vill jag ha det klart. Jag vill plocka iordning och jag vill STÄDA mitt hem...
Vantrivs när det ligger damm, kläder och grejor där de inte ska vara. 
Så snälla bli klart idag så jag slipper vantrivas! 😉
Men förutom att se till att målaren kommer in så ska det vanliga fixas så som lunch, disk och alla andra tråkiga måsten.
Sen kanske jag får chansen att städa lite också! 😆
Och så bör jag leta efter mitt cv mm...eller skriva ut nya då jag har möte imorgon förmiddag.
Hmm...ni då? Vad ska ni göra då? Förutom jobb eller vad ni gör för att fördriva dagarna. 😊
Nu...mer kaffe för mig...så...
Ciao! 👄 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback