Lördag!

Hade tänkt skriva lite igår kväll, men var onte klar här hemma förrän efter 22 och när jag satte mig i soffan kände jag att jag var helt slut! 😖

Blev en tur till Ikea igår, med svärmor, så fick lite nya lådknoppar, förvaringslådor, tidningsställ till flickorna och en ny förvaring till panten i köket. Blev sååå mycket bättre än en halvtrasig pappkasse från Ica! 😂
Så när jag väl kom hem från Ikea fixade vi vår efterlängtade tacobuffe och sen hjälpte jag Emilia med att rensa hennes rum. Hon var så duktig och rensade ur 2 hela påsar och en stor kartong med grejor! ❤ 
Sen gick det av bara farten...så gick vidare och rensade lite i vår sovrumsbyrå? En halv sopsäck blev det (och då är jag ändå inte klar), sen vidare till Juliette och hjälpte henne att rensa med. Och jösses vad hon rensade. 2,5 sopsäck!!! Från hennes lilla rum! *chockad* 
Så stolt över att hon faktiskt lyckades rensa bort all skit som bara står! ❤ 
När vi precis var klara kom Theodor och tyckte jag skulle hjälpa honom också. Själv tyckte jag han kan själv. Men då han var så snäll och slängde ut alla säckar så gav jag med mig och följde med honom. 😃
Var som jag trodde, inte jätte mycket att rensa. Men jan fick trots detta ihop 2 kassar plus småskit. Och 2 hela kassar med returer till SDR (som han missat att skicka iväg då de kommit och lämnat så tidigt). ❤
Så ja...jag var sleten igår när vi var klara. Och längtar efter att bli helt klar.
Idag blir det förhoppningsvis det sista rycket. Så nu på morgonen har jag rensa och städat vägghylla, tv-bänk och alla pyssellådor i vardagsrummet. Bara de sista två vägghyllorna kvar innan jag kan gå vidare till köket. 
Sista rycket sen blir Emilias och Theodors garderober.
Sen...sen är jag KLAR! 😃😃😃
Så då kan jag ta itu med storstädning, tvätt och när det är jelt klart kan jag sjunka in i mina pyssel, planeringar och tårtor! *me like*
Så...ja det var nog allt från mig för stunden. Några roliga planer för er? 
Eller kanske röjer fler än jag? 😂
Ciao! 👄 

Permalink Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback