En hel vecka...

...har gått sen jag skrev sist.
Varje dag har jag tänkt tanken på att skriva, sen har någonting dykt upp så har jag glömt...och sen har jag fortsatt så.
Men nu sitter jag här i soffan och kan inte sova så kan lika gärna passa på att uppdatera lite innan det går så lång tid att jag helt enkelt slutar....igen. 😉😂

I måndags började jag dagen med de vanliga bestyren för att få barneb klara och iväg till skolan i tid.
Sen fick det bli en redig powerwalk på ca en timme innan jag gick hem och tränade överkroppen.

Sen var klockan en hel del...närmare 10.20 så jag var sååå hungrig. Så en frukost bestående av skivad banan, cornflakes, russin, tranbär och hemmagjort äppelmos. *slurp*
TACK snälla svärmor för detta äppelmos! Det var sååå gott och så underbart att kunna äta det igen! 😍❤😍❤

Sen fick jag finbesök av Claes och BeccaBus. Lite middagssovning för hennes del och kaffe med (först lunch) och bulle för vår del.

Sen gick dagen av bara farten med det vanliga och sen sova. 😴

Tisdagen blev ungefär likadan. Morgonpromenad, frukost (samma som gårdagen) och sen plock hemma.
Massor av utrensning, fixande av annonser och utlämnande av sålda saker.

Onsdagen var densamma...dock var morgonen superfin med en härligt rosa himmel innan dagen grydde helt! 😀😁😍

Sen väntade jag på folk som skull hämta saker...meeen...de dök inte upp....så irriterande.
Lunch, promenad och mer plock hemma. Inget märkvärdigt och heller inget extremt. 😬

Torsdagen hände lite mer. De vanliga sysslorna hemma, promenad, lunch, annonser, henomgång av julsaker och upphägning av ljusslinga mm ute på balkongen. Blev fint!

Sen kom kvällem av bara farten och för första gången på länge gick denna torsdag smidigt, smärtfritt och utan tjat (på Emilia om rumsstädningen) så det kändes extra skönt när kvällen kom och man inte var irriterad. Istället nöjd och det underlättade när jag gjorde ny matsedel och skrev inköpslista. 😀

Fredagens förmiddag bestod av finlir av inköpslistan, rensning i förrådet, upphägning av ljusslinga på altanen innan det blev den hederliga promenaden till välsviken för att veckohandla!
Sen det vanliga med inpackning av varor och fixa mat...alltid så jäkla hungrig på fredagar! 😈

Denna veckan blev det inget fredagsmys då Juliette var med kompis, Theodor i skatehallen och Emilia hade en konpis här för övernattning.
Jag tog en kort kvällspromenad för att rensa mitt huvud lite och sen fick barnen popcorn för att se på film.
En sväng vart det highlife...så vid 23 sa jag ifrån att nu får de faktiskt sova!

Lördagsmorgonen var lugn. Frukost, kaffe, disk, tvättdag av mina och mskens kläder samt nödvändigt plockande här hemma innan en bekant kom och hämtade en sak hon köpte av oss.
Hennes son var med för att hjälpa oss felsöka vår bil.

Ja just det...i onsdags när maken hade tankat på hemvägeb från jobbet så startade inte bilen som den skulle, så fick be en granne om hjälp att bogsera hem honom.

Men nu hittade inte han vår bil med sin sak, så han hämtade en bättre på en verkstad han har praktik....dock gick det inget bättre med den. 😢
Men det lutade åt tändstiften (de bytte vi redan på torsdagen=ingen förändring), tändspolar eller tändkablar...men det verkar som om det är mer troligt att det är luftmassemätaren.

Men när min bekantas son var här så visade bilen inga tecken på fel...den startade fint varende gång....
Så vi tackade för hjälpen och åt lunch!

Efter lunchen blev det en promenad för min del innan jag och maken kollade efter mobil åt Emilia. Jag och hon har hittar ett par stycken...men vi ville jämföra dem och kolla dem mer noggrant.
Efter denna koll visade vi henne vilka vi tittat på, vilka vi tagit bort (och varför) och sen vilka som var kvar.
Den ena var så pass billig att hon hade pengar till den nu...så vi tog en chansning och tog vår bil till välsviken för att kika på den....
Slutade med mobilköp och biljäveln vill inte starta som den ska. 😈
Men men...blev en sakta biltur hem och Emilia slet upp mobilen på en gång. 😂

Hon är sååå glad och så nöjd! Hon kan ÄNTLIGEN spela pokémon GO, som alla andra, och hon har ÄNTLIGEN en telefon som inte dör så snart hon drar ur laddaren. 😂
Sen att den är guldfärgad (som min) är tydligen väldigt positivt och den är ju såååå fin tycker hon! ❤

När mobilen var igång letade jag och maken bildelar på nätet och sen fick det bli kvällsmat och några avsnit av TWD (äntligen)!
Jag var sååå hungrig och hade varit så sugen under en längre tid så det fick bli köp pizza från pizzerian i närområdet! *sååå jävla gott*

Med kyckling, pommes och blandad sås. Dock orkade jag knappt en femtedel...Emilia åt upp halva och Theodor resten! *skönt att man slipper slänga* 😂

Sen blev det en lugn kväll och sova! 😴

Söndagen har gått i ett. Familjefrukost, undanplockande här hemma, disk, sopor, matlagning, tvätta alla Emilias kläder och hennes sängkläder plus att vi hade bokat tvättstuga till makens arbetskläder.

Utöver detta den dagliga promenaden samt plockat massa granris för att täcka mina blomrabatter...julen och vintern närmar sig ju.
I år lyxade vi till det med två små granar också ..nu ska jag bara hitta ljusslingor till dem. 😂

Sen var kvällen här...och jag trött...vilket sock inte märks nu när jag inte kan sova.
Och då somnade jag ända snabbt. Vaknade vid 23.30 och somnade om utan problem för att sen vakna en timme senare och inte kunna somna om?!? 😧😦😥😤😨😴
Men nu har jag snart varit vaken en timme och uppdaterat er så ska nog faktiskt försöka slappna av och se om jag kanske kan somna om på soffan. Behöver lite mer sömn tror jag. 😉

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback