🎊🎉Stora Barnkalaset! 🎉🎊

Efter denna "lĂ„nga" natt med att fĂ„ bukt pĂ„ min make, för att sen ha svĂ„rt att somna och vakna flera gĂ„nger, sĂ„ vat jag vĂ€ldigt sliten nĂ€r jag vaknade kl 6 (av mig sjĂ€lv dĂ„ mobilen dog helt under natten trots fullt batteri....sĂ„ jag trodde att den hade gett upp...men var bara massa program som drog pĂ„ batteriet i bakgrunden....för att jag hade glömt avsluta de olika spelen... 😂
Skulle vĂ€cka maken, men han kom upp strax dĂ€refter av sig sjĂ€lv, och verkafe rĂ€tt pigg...en stund. 😂
Sen ett himla sjĂ„ med att fĂ„ ivĂ€g honom dĂ„ han skulle med en kompis till StrĂ€ngnĂ€s (Arsenalen) för ett World Of Tanks event. Bakfull och jĂ€vlig. 😂😂😂

Sen blev det att dricka upp mitt (dÄ kalla) morgonkaffe och planera dagen innan det blev dags för frukost. Vi var riktigt hungriga sÄ frukosten gick ner lÀtt.

Sen blev det att göra oss iordning sÄ jag och Emilia kunde ta bussen till stan för lite egentid dÄ kommunen arrangerar en del för barnen, sÄ som pyssel, gratis korv/hamburgare/nÀsselpannkakor (som faktiskt Àr övertaskande gott), ponnyridning, hÀst och vagn (som vi tyvÀrr missade dÄ de hade paus och sen glömde dÄ vi frös), pyssel, teater, bio, ansiktsmÄlning och ballongfigurer, hratis popcorn och dans mm.

Vi Ă„kte ner tillsammans med Malin och pojkarna. Jag tror Benyamin tyckte det var trĂ„ngt pĂ„ vĂ€gen ner. 😂

VÀl dÀr nere blev det gratis popcorn pÄ vÀgen, kolla programmet, de Ät hamburgare innan vi stÀllde oss i kön för att rida.
Benyamin ville ocksĂ„ vara med pĂ„ kort nĂ€r jag skulle fotografera Emilia. SĂ„ det fick helt enkelt bli tvĂ„ bilder. 😍

Äntligen var det dags för ridturen. Emilia stod först i kön men ville rida pĂ„ en av de större sĂ„ Benyamin och en annan tjej fick fĂ„ före. ❀
Sen kom de stora och hon fick vĂ€ldigt brĂ„ttom fram till den allra största av dem. 😂

Hon var sĂ„Ă„Ă„ glad över att ÄNTLIGEN fĂ„ rida. Det Ă€r inte ofta de fĂ„r chansen dĂ„ maken Ă€r hyperallergisk emot hĂ€star. Men nu var inte han med och alla hennes klĂ€der ligger redan i tvĂ€ttmaskinen. 😀

Efter ridturen blev det lek i lekparken medans Malin och Benyamin satt i chafförsÀtet pÄ stadsbussen.

Sen skulle vi Äka hÀst och vagn men de hade paus i ca 30min, sÄ barnen gick pokémon jakt medans vi var med Benyamin i lekparken.
Åt lite mer hamburgare och snurrade. â˜ș

Sen fick det bli en promenad tillbaka mot stan, skulle fixa ballongdjur till barnen men kön var sÄ lÄng sÄ de ville strunta i det och gÄ för att köpa lördagsgodis istÀllet. SÄ in pÄ konsum för godisköp, en snabbtur till TGR för inköp av massa batterier och sen inköp av sockervadd pÄ torget innan vi tog bussen hem!
Var ont om sittplatser pĂ„ bussen sĂ„ de stora satt först i bakre trappen och Banyamin klĂ€mde in sig mellan sĂ€tena vid kortmaskinen. 😂

Och nu Àr vi hemma i vÀrmen. Theodor har dragit till skatehallen sÄ han ser vi nog inte förrÀn senare ikvÀll. Juliette gick precis ivÀg till en kompis kalas och kommer hem sen för att hÀmta grejor och vidare till en annan kompis för övernattning. Maken Àr kvar i StrÀngnÀs och kommer nog inte hem förrÀn om ett par timmar.
Och Emilia sitter nu i soffan och tittar pÄ tv i vÀntan pÄ att Zion ska komma hem frÄn de kalaset de Àr pÄ sÄ hon kan packa för att sova över hos honom.
SĂ„ efter en heldag med Emilia sĂ„ blir det en kvĂ€ll med bara 3 hemma varav den ena sitter i sitt rum med sin dator...sĂ„Ă„Ă„ besvĂ€rligt 😉😜😂

Permalink AllmÀnt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback