Äntligen fredag!

Även om alla mina dagar just nu ser likadana ut så är det ändå skönt med fredag, helg och få tid för familjen...eller mer tid med familjen. 😉

Morgonen var som vanligt här hemma. Få Juliette i tid till skolan, frukost, disk, sopor, kläder och sen som en bonus få Emilia att städa klart sitt rum.

Då hon prompt skulle följa med till Ica så fick jag ta en snabb promenad till apoteket för att hämta ut mer mediciner, medans hon borstade tänder och klädde sig.
När jag kom tillbaka var det bara att ta panten, handlingspåsarna och Emilia för att gå till Välsviken. Den promenaden tog inte jätte mycket längre tid än vanligt trots hostig liten tjej. Och sen tog vi en mer tät väg så hon skulle slippa de värsta vindarna. För nog sjutton blåste det kallt ute. *burr*

Veckohandlingen gick smidigt så i väntan på maken tog vi en liten fika. Nomnom!
Väl hemma var det bara in med varorna och sen fixa mat. Hamburgare med bröd stod det på menyn. Trött på all disk så fick bli i pappershållare....eller vad de kallas. 😂
Fick bli bubbelvatten till denna lyxmiddag! 😉

Efter maten blev det att duka av och plocka undan innan jag tog bussen till stan. Tänkte köpa neonpennor på panduro, då jag fick presentkort där av mina gulliga grannar när jag fyllde, men det fanns inga. 😢
Kollade runt en stund men hittade verkligen ingenting jag ville ha...och klockan tickade på så gick vidare till systemet. Det tog väldigt lång tid att hitta något jag ville ha där...som INTE kostar skjortan. Men nu så är jag redo för tjejkväll! 😃😆😀😁

Sen fick det bli bussen hem för att ta emot BeccaBus och vara barnvakt ett par timmar. Dock var hon inte jätte nöjd, en dagisvecka gör små sötnosar trötta. Och att Emilia är sjuk och inte orkade leka lika mycket gjorde inte saken bättre. 😂
Men det gick bra ändå för oavsett vad så är hon lätt att ha och göra med och väldigt lätt att distrahera mellan varven. 😚
Sen var det äntligen helg! Äntligen kväll! Och hela familjen var helt slut. Så vi tog chips och ostbollar, bänkade oss allihooa i soffan för att glo (alternativt sova) till en film.

Efter filmen gick flickorna och la sig. Maken och sonen satte sig vid datorn och jag själv spelade på mobilen men hick och la mig strax därefter. Var så jäkla trött så orkade knappt hålla ögonen öppna, och när man är på väg att tappa mobilen i golver flera gånger för att man nickar till är det ingen idé att sitta uppe längre. 😂😴😴😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback