Etiopiskt!

Igår testade jag att laga etiopisk mat själv hemma. Jag har ätit det ett par gånger hos bästa Malin och jag ville så gärna att familjen skulle få testa också.
Tyvärr ingen hit hos dem. Linsgrytan var helt off, hade dock inte räknat med något annat så egentligen gjorde jag den mest för min egen skull.
Injeran gillade de inte heller. Enligt deras smak var de för smaklösa, gummiaktiga och helt enkelt inte goda.
Kycklinggrytan var okey, inte tillräckligt stark och äggen i den tyckte de var onödiga. Men den gick i alla fall att äta. 😂

Ger snart upp! Är sååå trött på den hederliga maten, så vill så gärna hitta nya recept de gillar...men det går inget vidare, för de flesta gångerna är det bara jag som gillar maten. 😂
Så tror det är dags att ge upp och återgå till den vanliga och tråkiga maten. 😉

Så med andra ord blev det så mycket mat kvar att jag hade kunnat mätta en heö familj till så gav bort nästan allt. En matlåda till svärmor, hon ville gärna testa. Och sen får Claes med familj en rejäl låda som räcker till dem alla 3. Och så är det två kvar till mig. God kvällsmat för min del! 😀

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback