Sista minuten.

Förmiddagen gick långsamt, men hann i alla fall rensa hemma, slänga sopor, äta frukost, göra mig iordning, planera lunch, skriva klart inköpslistan, sjukanmäla Theodor, få igång diskmaskinen och se ett avsnitt på datorn innan det var dags för veckans promenad till Välsviken för den vanliga veckohandlingen.

Kallt var det så jag gick väldigt fort...knappa 20min totalt och frös gjorde jag INTE när jag kom fram i alla fall! 😂

Sen blev det hem, packa in varor, dricka kaffe, laga mat och äta lunch. Gulaschsoppa och knäckebröd stod det på dagens meny...sååååå GOTT!

Sen blev det att töla en stund, läsa meddelanden och i ren panik fixa en present till en av Emilias klasskompis då vi fick en sista minuten inbjudan...kalaset är imorgon.
När detta var klart, ett samtal till mamma, lägga in all ren tvätt och ta disken samt plocka lite.
Och nu när detta är gjort sitter jag i soffan, skriver till er medans jag funderar på om jag ska städa nedervåningen? Måla? Baka? Eller bara strunta i resten för idag? Det sistnämnda lär det inte bli om jag känner mig själv rätt! 😂😉😜

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback