Slut...

Natten var inget vidare. Liten väckte mig vid 02.30 för att hon var jätte törstig. Men då hon hade runt 40° i feber fick hon nöja sig med alvedon (som hon fick upp igen), så mer alvedon och en timmes väntan innan febern hade gått ner tillräckligt att hon kunde dricka vatten. Sen tog ju det lätt 30min innan hon fick i sig det, klagade på magen efter detta så vid 5.00 fick jag henne i säng igen. 😴
Tvärdäckade gjorde jag, stängde sen av väckarklockan och vaknade inte förrän närmare 7.40 i ren panik av rädsla att Juliette hade försovit sig totalt. Men som TUR va så vaknade hon av sig själv strax innan 7.15, och hade då redan klätt sig, ätit och borstat tänderna. ❤😥

Vid 8 var jag tvungen att ta upp Emilia för att få i henne frukost och pencillin. Tyckte så synd om henne, men ska hon få i sig fyra doser plus 1,1 liter vätska VARJE dag så kan hon inte sova länge. 😍

Efter hennes frukost blev det att byta om för min del och ta en promenad till apoteket för ny gummiplupp till medicinsprutan och inköp av mer alvedon, sen vidare till konsum för inköp av avfallspåsar, actimel och isglass.

Väl hemma insåg jag att jag inte hade ätit frukost själv ännu, men Emilias feber hade nu gått upp till över 40 så ge henne mer alvedon och hålla koll.
Sen lunchdax, så ingen frukost för min del...idag fick det bli frunch. 😉
Hemmagjorda burgare från igår....
Eftermiddagen bestod av feberkoll, intag av alvedon, pencillin och vätska. Massa tjatande från min sida. 😕

Ta disk, sopor och rengöra kök...

Vid 16-16.30 fick Theodor oplanerat besök så var bara att duka hela köksbordet med fika för att sen hålla koll på Emilia och vänta på att ungdomarna skulle bli klara så jag kunde duka av och fixa något ätbart...
Kl8ckan blev närmare 18.30 innan det ens var möjligt att duka av och städa köket...så vid 19.30 blev det ÄNTLIGEN något i magen! 😄
Avslutade med ett smakprov av sonens tårt. Efterrätt får man äta ibland. 😉

Plocka av, fylla upp diskmaskinen, göra Emilia redo för natten, mer pencillin, mer alvdeon, mer vätska och feberkoll innan jag fick henne i säng...klockan var nu 20.30...
Så...trött som jag är så orkade jag själv inte mer utan bytte om och kröp ner i sängen...vill sova, sova och sova...

...men ska försöka hålla mig vaken för att se Criminal Minds i alla fall....dock inte troligt då jag är helt slutkörd! 😴😴😴😴

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback