Små stressig morgon.

Gick upp och spelade en del på mobilen till morgonkaffet innan det var dags att väcka Juliette.
En timme senare väckte jag Theodor och kollade febern på barnen. Bägge hade rätt hög feber för att vara direkt på morgonen. 😕
Lider så med dem. De blir inget bättre och deras hosta är extrem. Gör verkligen ont i mig att höra dem må så dåligt som de gör. 😢😍

Så Emilia och jag åt frukost i väntan på att telefontiden på vårdcentralen skulle öppna. Och kors i taket...jag kom fram direkt när jag ringde. Och fick tid direkt på morgonen. Då var klockan 8.05 så in och skynda på barnen för att va på vc till 8.30! *snabba ryck*

Så några provtagningar och grundliga undersökningar senare så var det konstaterat att Emilia har en vanlig (väldigt ihållande förkylning) och Theodor har lunginflammation i vänster lunga. 😯

Så ännu ett besök på apoteket för att hämta ut pencillin innan en stillsam promenad hem.
Och nu ligger bägge nerbäddade på olika håll medans jag värmer mig med lite kaffe och skriver till er.
Men snart ta disken och plocka lite här hemma innan det är dags för lunch. Matrester ur kylen står det på menyn idag, allt för att slippa slänga mat i onödan. Så ugnstortillas och pannkakor! 😂

Så efter de här veckorna med sjuka barn hemma kommer jag definitivt INTE vilja äta pannkakor, ugnstortillas, makaroner, korv eller köttbullar på VÄLDIGT länge! 😂

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback