SUCK

Det var riktigt gott med frukost i magen förut. Efter så klädde jag mig och tog en promenad till Konsum för att köpa kort, födelsedagsfrukost och hämta paket.
Väl hemma blev det att skriva i kortet, plocka, damma, städa Emilias rum (lite bättre än hon själv lyckades med i torsdags), hjäkpa Emilia i badet och tvätta hennes hår, skrubba toaletter, handfat, dusch, badkar, putsa speglar innan jag började med lunchen.
På menyn idag stod det fiskpinnar, mos, remouladsås, pressad citron och bubbligt citronvatten. *mumma*

Sitter vid bordet och utbsrister: "F-n vad gött att jag gick till Konsum i förmiddags!"
De andra tittar ut och ser regner strila. Maken börjar sen duka av och jag "NEJ!"
Familjen undrar: "Vad har du glömt?"
Kommer då på att jag glömde köpa florsocker så jag kan kavla sugarpasten!
Så tror ni inte på sjutton att jag måste ge mig ut i alla fall? 😢

Men då det inte äe någon ren panik riktigt än så torkade jag rent köksskåpen istället. Och funderar nu på att dammsuga, skura och börja dekorera lägenheten, med en förhoppning om att det blir bättre väder senare!?
Och om inte så får jag väl frysa rumpan av mig och sen se ut som en dränkt katt. 😂

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback